Uśmiechaj się. Rozmawiaj, jedz, doświadczaj... i ciesz się życiem.

Kiedy, jak nie teraz?

A po uśmiech zgłoś się do nas. Implant to najlepszy i najbardziej optymalny sposób, by odzyskać utracone zęby.
Zgodnie z naturą. Po prostu!

Ekipa Klinika Kwiatek i Implanty zębów Poznań

IMPLANTY ZĘBÓW - POZNAŃ

Implantologia

Uśmiechaj się. Rozmawiaj, jedz, doświadczaj...
i ciesz się życiem.

Kiedy, jak nie teraz?

A po uśmiech zgłoś się do nas. Implant
to najlepszy i najbardziej optymalny sposób,
by odzyskać utracone zęby. Zgodnie z naturą.
Po prostu!

Implantacja natychmiastowa dowiedz się więcej
Augmentacja (odbudowa) kości, podniesienie zatoki szczękowej
Bezzębie - odbudowa całkowitych łuków zębów dowiedz się więcej
Augmentacja (odbudowa) kości, podniesienie zatoki szczękowej dowiedz się więcej

najlepsi specjaliści

cyfrowy protokół leczenia

najnowocześniejszy sprzęt

doświadczenie

indywidualne planowanie

10 - letnia gwarancja

Implanty zębowe w Poznaniu - Klinika Kwiatek

Leczenie implantologiczne to doskonałe rozwiązanie dla osób, które posiadają braki w uzębieniu. Najnowsza, cyfrowa technologia w połączeniu z wieloletnią praktyką lekarza sprawiają, że wszczepione implanty praktycznie niczym nie różnią się pod względem wizualnym i funkcjonalnym od naturalnych zębów. Sposób wykonania zabiegu jest bezbolesny.

Implanty zębowe wykonywane w Klinika Kwiatek mogą poprawić pewność siebie i podnieść jakość Twojego życia!

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Jak możemy rozpocząć leczenie?

Przed każdym leczeniem implantologicznym niezbędne jest wykonanie planu leczenia na podstawie:

• zdjęć rentgenowskich (panoramicznych i małoobrazkowych), pozwalających ocenić stan kości, jej wysokość, stan zębów sąsiednich.
  • modeli diagnostycznych / skanu, pozwalających ocenić zgryz.
  • CBCT - tomografii komputerowej.

Na podstawie tego planu, pacjent dokładnie zapoznaje się z czasem leczenia, jego kosztami i możliwymi wariantami zabiegu wszczepienia implantów zębowych.

Jak przygotować się do konsultacji implantologicznej?

Wszystkie potrzebne narzędzia diagnostyczne mamy na miejscu. Ważne jest jedynie, aby pacjent wiedział, na jakie cierpi schorzenia i alergie oraz znał listę przyjmowanych na co dzień leków i ich dawki.

Czym są implanty zębów?

Implanty zębów to niewielkie, wykonane z tytanu śruby, które zastępują korzeń zęba. Na nich mocowane są korony protetyczne lub składające się z kilku koron mosty protetyczne, czyli zrekonstruowane uzębienie.

Implanty zębowe wykonane są z tytanu i jego stopów (czasami z  dodatkiem ceramiki), dzięki czemu są doskonale tolerowane przez organizm człowieka. Nie wywołują reakcji alergicznych i stanów zapalnych. Istnieje wiele implantów różniących się pod względem kształtu, wielkości oraz sposobu ich wykorzystania.

Dlaczego warto wybrać implanty?

Implanty zębowe stanowią wysoce zaawansowane technicznie sztuczne korzenie zębów. Są tak pewne, jakby były częścią ciała. Zapewniają najlepszą, stabilną podstawę dla pojedynczych koron oraz większości mostów czy protez. Stosując sprawdzone rozwiązania z zakresu implantologii, można spodziewać się wielu korzyści.

Dzięki implantom chronimy zdrowe zęby pacjenta, ponieważ tradycyjny most protetyczny wymaga szlifowania zębów sąsiadujących z brakiem zębowym.

Implanty zębowe także:

• zapobiegają zanikowi kości i utracie innych zębów
  • eliminują konieczność stosowania protez
  • zapobiegają zmianom w wyglądzie twarzy

są najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem

Kiedy najlepiej wszczepić implant?

Implant najlepiej wszczepić jak najszybciej, nawet w dniu usunięcia zęba. Dlaczego?

- po utracie zęba otaczająca go kość zaczyna zanikać, co w przyszłości prowadzi do deformacji łuków zębowych i niekorzystnej zmiany wyglądu twarzy. Na skutek zaniku kości, sąsiadujące z ubytkiem zęby zaczynają się przechylać w kierunku luki, niekorzystnie zmieniając swoje położenie.

- brak nawet jednego zęba powoduje niewłaściwy rozkład sił podczas żucia i negatywnie wpływa na sąsiadujące mięśnie i stawy, wywołując np. silne migreny. Dodatkowo wymusza zmianę diety, a także wpływa na samopoczucie psychiczne, obniżając komfort codziennego życia.

Czy istnieją przeciwskazania do wszczepienia implantów?

Istnieją przeciwwskazania względne oraz bezwzględne. Ich charakter u danego pacjenta ocenia lekarz podczas konsultacji. W przypadku przeciwwskazań względnych, pacjent otrzymuje informację, jak przygotować się zabiegu, aby wyeliminować ryzyko powikłań. Przeciwwskazaniem bezwzględym do wszczepiania implantów są choroby psychiczne.

Czy można założyć implant, gdy jest niewystarczająca ilość kości?

Można. Warunkiem jest jednak wykonanie tzw. augmentacji czyli odbudowy kości szczęki lub żuchwy z użyciem materiału kościozastepczego, przeszczepów kostnych czy fibryny bogatopłytkowej. Choć brzmi to skomplikowanie, tak naprawdę często stanowi po prostu dodatkowy etap podczas samego zabiegu i w żaden sposób nie jest dla pacjenta odczuwalne. Wszczepienie implantu zapobiega również dalszemu zanikowi tkanki kostnej, wobec czego warto zdecydować się z zabieg tak szybko, jak jest to możliwe.

Jak przygotować się do zabiegu?

Przede wszystkim: dobrze się nastawić!

Przed zabiegiem należy też zgłosić się na higienizację i ewentualnie inne zabiegi stomatologiczne zlecone przez implantologa. Wykonać niezbędne badania krwi (ich listę pacjent otrzymuje na konsultacji), zapewnić sobie pozabiegowy odpoczynek fizyczny, nie planować dźwigania, wyjść na siłownię czy do sauny.

Przed samym zabiegiem należy zjeść posiłek, nawodnić się, normalnie zażyć swoje leki (chyba, że lekarz zalecił inaczej), po zabiegu wskazane są natomiast półpłynne, pożywne posiłki.

Czy zabieg jest bolesny?

Zabieg wszczepienia implantu jest bezbolesny, ponieważ jest przeprowadzany w znieczuleniu miejscowym. Po zabiegu możliwe jest pojawienie się niewielkiego obrzęku i lekkich dolegliwości bólowych, które znikają w ciągu jednego lub dwóch dni.

Jaki jest czas gojenia?

Gojenie rany trwa kilka dni.

Osteointegracja natomiast (czyli zrośnięcie się implantu z kością) zajmuje od 3. do 6. miesięcy . Dzięki temu implant staje się integralną częścią uzębienia. Na czas wygajania zakładana jest korona tymczasowa (w przypadku natychmiastowego obciążenia implantu) lub tymczasowy most adhezyjny (niewymagający szlifowania zębów sąsiednich).

Jaki system implantologiczny będzie najlepszy w moim przypadku?

To, jaki dokładnie implant zostanie wszczepiony zależy od sytuacji klinicznej pacjenta. Czasem decydują też względy logistyczne związane z dostępnością elementów danego systemu w innym miejscu na świecie. Dla wielu osób ważne są też względy ekonomiczne

Planujemy tak, aby wybrać dla każdego pacjenta indywidualne i optymalne rozwiązanie.

Jakie są zalecenia pozabiegowe?

Wszystkie zalecenia wraz z listą leków pacjent otrzymuje po zabiegu na ulotce, którą zabiera do domu. Najważniejsze z nich to:

Unikaj:

Palenia tytoniu

Picia alkoholu przez min. 5 dni (do końca antybiotyku)

Sauny i solarium

Gorących potraw i napojów w dniu zabiegu

Intensywnego płukania ust w dniu zabiegu

Wysiłku fizycznego (przez 7 dni)

Nie jedz i nie pij przez 2 h od zabiegu

Stosuj zimne okłady (w dniu zabiegu)

Używaj wskazanej płukanki / preparatu antyseptycznego

W okolicy zabiegu używaj nowej, bardzo miękkiej szczoteczki pozabiegowej

Regularnie przyjmuj zalecone leki

Dbaj o higienę jamy ustnej

Informuj nas o wszystkich niepokojących sytuacjach

Jak dbać o korony na implantach?

Informację o pielęgnacji prac protetycznych oraz warunki utrzymania gwarancji, pacjent otrzymuje w dniu oddania w postaci dedykowanych zaleceń.

Najważniejsze z nich to:

Zgłaszaj się na regularne kontrole pracy protetycznej (minimum co 6 miesięcy lub częściej - wg wskazań lekarza)

Regularnie wykonuj zabieg higienizacji (minimum co 6 miesięcy lub częściej - wg wskazań lekarza / higienistki)

Perfekcyjnie dbaj o domową higienę jamy ustnej

Czy implant jest na całe życie?

Teoretycznie: TAK. Nigdy jednak nie wiemy, jak potoczy się życie naszego pacjenta, jak będzie wyglądała sytuacja kliniczna pozostałych struktur w jamie ustnej. Implant nie jest osobnym elementem, stanowi integralną jej część. Jeśli więc dochodzi do niekorzystnych zmian w obrębie jamy ustnej, także żywotność implantu może zostać obniżona. Gdy pacjent stosuje się do zaleceń i zgłasza na regularne kontrole wraz z higienizacją, utrzymuje 10-letnią gwarancję na implant i 5-letnią gwarancję na osadzone na nim prace protetyczne.